Запорізький електротехнічний коледж
Запорізький електротехнічний коледж  
Запорізький електротехнічний коледж
Головна сторінка
Новини
Наше життя
Історія ЗЕТК
Керівництво коледжу
Спеціальності
Умови прийому
Защита персональних даних
Контакти
Спорт
Сторінка психолога
Плани коледжу
Державні закупівлі
Новини
  •  15.05.2008
    Розпочав роботу сайт Запорізького електротехнічного коледжу...

  •  25.04.2010
    Свято 9 Травня...

  •  
    ПедПРЕСА
  • В історії нашої держави було багато славних сторінок. Одна з них – це перемога фашистської чуми. Мільйони людей заплатили своєю кров’ю за неї. Я син чоловіка, який вступив в цю війну кадровим військовим і пройшов її до останнього пострілу, до Великої Перемоги. Мій батько, Іваненко Пилип Ілліч закінчив війну в Відні, був нагороджений п’ятьма орденами та медалями. Перший свій орден він отримав за бій з німецькими танками в серпні 1941 року. Він тоді ще молодий молодший політрук своєю зенітною батареєю зупинив передовий ешелон танкової девізії німців. За цей подвиг отримав Орден Червоного Прапора. Ця нагорода за своїм значенням йшла на другому місці за Орденом Леніна. З історії зараз ми знаємо, що відбувалося в 1941 році. Та незважаючи на трагічні події початку війни, він був нагороджений, що свідчить про визнання командуванням його героїчного поступку. Я все життя пишаюся своїм батьком. Він служив в лавах Радянської Армії до 1956 року. Остання його посада була заступник командира полку з політичної роботи. Я пам’ятаю, як батько приїздив до мене в полк, де вже служив я, і якими очами дивилися мої командири, теж фронтовики, на його нагороди. В цьому б році моєму батькові виповнилося 100 років. Він пішов із життя в 1985 році.

    Моє покоління про Велику Вітчизняну війну знало не тільки з уроків історії, а з розповідей своїх батьків, родичів та знайомих. Війна була і в наших дитячих іграх, і в книгах, які ми читали та розповідали один одному. А як ми бігали в кінотеатри і там дивилися подвиги на екранах.

    Під час навчання, а згодом роботи в коледжі, поряд зі мною працювали викладачі, які теж були учасниками війни. Це: Заслужений учитель України Віскубов І.Т., Мартинчик О.П., ПелипейВ.П., , Маслянко В.Р., Ерліх І.Н., Паншин В.А., Клочко І.Є., Науменко Ю.М., Слободян А.М., Беленко А.Ф., Запольский І.П., Моторна П.С., Чернявський І.С., Когут Ф.С., Никитенко В.П., Алексєєв П.К., Алексєєва А.В. І коли на свята вони вдягали свої ордени та медалі, в залі ставало світліше. Вони теж дуже багато розповідали і нам викладачам і студентам про свою участь в цій війні. Та йде час і цих свідків Великої Перемоги стає все менше. Ми віддаємо їм шану і повинні пам’ятати про ті події.

    Зараз ми знаємо набагато більше про події Великої Вітчизняної війни, ніж знали навіть її учасники. Всі архіви відкриті… І тепер ми знаємо, що історію Великої Вітчизняної війни редагував генералісимус Сталін. Саме ту історію, що ми вивчали в школі й інституті. Знаємо навіть те, що Другу світову війну 1 вересня 1939 року гітлерівська Німеччина починала з Радянським Союзом, як союзники, у відповідності до Пакту Молотова - Рібентропа. І навіть у Бресті був сумісний парад німецьких і радянських військ. Правду про це ми почули тільки в 1990 році. А деякі вперті не знають її і дотепер. Ми зовсім не знали про допомогу й участь у війні західних держав. На визнання цієї участі 9 травня 2010 року на Красній Площі в параді приймуть участь представники США, Англії, Франції.

    А 22 червня 1941 року без оголошення війни Гітлер не зважаючи на всі пакти, напав на Радянський Союз. Та наші діди і батьки вистояли. Це коштувало десятків мільйонів життів військових і мирного населення. І я впевнений, що в наш час ми повинні шанувати пам'ять про цих людей. В нелюдських умовах і на фронті, і в тилу вони кували Перемогу.

    Перспективи розвитку сучасного суспільства, успішність будь-яких суспільно-економічних і політичних перетворень у країні залежать від соціального становлення підростаючого покоління. Героїко-патріотичне виховання дітей та молоді визнано в Україні пріоритетним напрямом державної політики. Завдання і зміст цієї роботи визначені Законом України «Про увічнення Перемоги у Великій Вітчизняній війні 1941—1945 років» від 20.04.2000 № 1684-ІП, Указом Президента України від 10.12.2008 № 1152 «Про відзначення 65-ї річниці Перемоги у Великій Вітчизняній війні 1941—1945 років», Постановою Верховної Ради від 13.01.2009 року № 842-УІ «Про відзначення 65-ї річниці Перемоги у Великій Вітчизняній війні та звільнення України від фашистських загарбників», а також наказом МОН України від 24.02.2009 № 166 «Про відзначення 65-ї річниці пам'ятних дат Великої Вітчизняної війни».

    Всі навчально-виховні заходи, присвячені 65-й річниці визволення України та Перемоги у Великій Вітчизняній війні, проводяться під гаслом: «Подвигу жити в віках!». При проведенні організаційно-педагогічної діяльності в коледжі необхідно звертати особливу увагу студентів на підступність нападу нацистської Німеччини, розкривати її плани щодо України; підкреслювати героїзм та патріотизм радянського народу, змалювати запеклі бої перших днів (підкріпити матеріалами Музею бойової слави 274 Стрілецької дивізії); розповідати про труднощі перебудови народного господарства на військовий лад.

    В процесі навчально-виховної роботи з студентами наголошувати, що джерелом бойової відваги воїнів була любов до Батьківщини, своєї рідної землі. Хоробрість і відвага, стійкість і мужність, самовідданість і готовність до самопожертвування в ім'я перемоги були нормою для більшості воїнів.

    Під час проведення навчально-виховних заходів слід наголошувати, що під час Великої Вітчизняної війни 1941-1945 рр. вагомий внесок у перемогу світової цивілізації над фашизмом зробила Україна. Цей внесок вимірюється перш за все героїчною боротьбою населення нашої країни проти фашизму на фронтах і в тилу (навести дані про кількість Героїв Радянського Союзу - громадян України та воїнів з інших Республік СРСР, які стали Героями в боях за визволення України; підкреслити, що понад 500 тис. партизан, 103 тис. підпільників і 1 млн. 400 тис. активних учасників народного супротиву діяли проти окупантів). Слід нагадати й про величезні втрати України в боротьбі з фашизмом.

    Для довідки: за роки окупації в Україні було вбито й закатовано 4 мільйони цивільного населення і понад 1,3 мільйона військовополонених. Під час окупації з України примусово вивезено більше 2 мільйонів громадян на роботу до Німеччини. Концентраційні табори, влаштовані нацистами по всій Європі (в Україні їх було 230), перетворилися на страхітливі «фабрики смерті». В Україні фашистські окупанти зруйнували і спалили 714 міст і селищ, понад 28 тис. сіл та 2 млн. будівель.

    Необхідно яскраво і переконливо розкривати перед студентами героїзм і самовідданість визволителів України, показувати їх мужню боротьбу на завершальному етапі Великої Вітчизняної війни. Зазначати всесвітньо-історичне значення перемоги над нацистською Німеччиною. Наводити відомості, що за роки війни близько 483 тисяч громадян України нагороджено орденами і медалями, 2069 осіб стали Героями Радянського Союзу.

    Пропонується проведення:

    • урочистих зібрань із запрошенням ветеранів, представників громадськості, молоді (до 14 жовтня, 6 грудня, 23 лютого, 9 травня);
    • покладань квітів і вінків у дні святкування знаменних дат під час проведення заходів в коледжі та Орджонікідзевському районі (День Знань, День Перемоги, День захисника Вітчизни, День визволення України, День визволення Запоріжжя);
    • конкурсів, виставок та презентацій найкращих робіт викладачів, студентів на героїко-патріотичну тематику.

    В рамках роботи музею бойової слави коледжу необхідно активізувати пошукову діяльність. З метою виховання у молоді турботливого, бережливого ставлення до старшого покоління важливо надавати ветеранам необхідну увагу й підтримку. Продовжити практику закріплення за ветеранами коледжу навчальних груп.

    Велике значення в системі освітньо-виховної роботи щодо формування патріотизму у студентів має музей бойової слави та історії коледжу. Участь студентів у збереженні історично-культурної спадщини, а також залучення їх до вивчення та дослідження героїзму українського народу формує героїко-патріотичні почуття, прищеплює первинні трудові навички, породжує інтерес до пошуково-дослідницької роботи.

    Орієнтовна тематика уроків пам'яті та уроків мужності, які класні керівники повинні організувати з активами груп:

    • 1. Зростаємо громадянами-патріотами землі, що Україною зветься.
    • 2. Їх славні імена в літописі Великої Вітчизняної.
    • 3. Мужні визволителі мого отчого краю.
    • 4. Цей подвиг звучить у піснях і легендах сьогодні...
    • 5. Наша вулиця носить ім'я героя Великої Вітчизняної війни.
    • 6. Діти та молодь під час окупації в роки війни.
    • 7. Фронтова пісня (лекція-концерт).
    • 8. Пам'ятники героям війни розповіли...
    • 9. Героїзм жінок під час Великої Вітчизняної війни.
    • 10. Цих днів не змовкне слава з полів великих битв.
    • 11. Солдати Великої Вітчизняної війни - народу вірні сини.
    • 12. Незабутній подвиг народу - героїчна оборона Запоріжжя.
    • 13. Розповідь фронтового трикутника (лист).
    • 14. Легендарні партизани.
    • 15. Ціна Великої Перемоги.

    Орієнтовна тематика краєзнавчої пошукової роботи для військового керівника:

    • 1. Немає безіменних героїв... (встановлення імен, прізвищ воїнів, похованих у братських могилах).
    • 2. Фронтовими дорогами моїх рідних... .
    • 3. Ця військова частина визволяла наш край.
    • 4. Студенти нашого коледжу на фронтах Великої Вітчизняної війни.
    • 5. Вулиці нашого міста, що названі іменами героїв Великої Вітчизняної війни.
    • 6. Однолітки у партизанському русі в нашому краї.
    • 7. Дитячий героїзм під час Великої Вітчизняної війни.

    Орієнтовна тематика усних журналів та виставок літератури для завідуючої бібліотеки коледжу:

    • 1. Наш край у роки Великої Вітчизняної війни.
    • 2. Герої підпілля в Запоріжжі.
    • 3. Трагедія Бабиного яру...
    • 4. Міста-герої в Україні. Від оборони до визволення.
    • 5. Батьки, діди заповідали мужність...
    • 6. Народна пам'ять про захисників Вітчизни - меморіал вічної слави.
    • 7. Подвигу жити в віках!

    Іваненко Є.П., заступник директора коледжу з виховної роботи,

    Заслужений працівник освіти України

    Вгору ^